Paul_Walker_accident_Porsche_pr_wizards_prwizards_relatii_publice_comunicare_marketing_ionut_stana

Porsche – abordarea accidentului soldat cu moartea lui Paul Walker

Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

Paul Walker, cunoscutul actor al francizei Fast & Furious, a decedat pe data de 30 Noiembrie, in urma unui teribil accident rutier in Los Angeles, California. Paul se afla pe locul din dreapta al automobilului Porsche Carrera GT, condus de prietenul sau Roger Rodas. Potrivit declaratiilor politistilor sositi la fata locului, masina s-a lovit frontal de un stalp, iar apoi a luat foc si a explodat. Aceste date au facut inconjurul lumii, subiectul mentinand, in continuare, primele pagini ale publicatilor si platformelor media si sociale.
Cauza accidentului este intens disputata, aparand numeroase supozitii si afirmatii ce tin fie de viteza masinii, defectiuni ale acesteia, conditiile drumului, intreceri intre masini ba chiar si crima cu premeditare.

 

In mijlocul tuturor declaratiilor de la martori oculari, politisti, experti in automobile si cunoscuti ai actorului, reprezentantii Porsche sunt singurii care nu au dorit sa elaboreze pe marginea subiectului. Singura declaratie oferita de ei e pe cat de simpla si la obiect, pe atat de ambigua. Nick Twork, purtatorul de cuvant al celor de Porsche Cars North America, a declarat pentru Mashable ca organizatia este profund indurerata de decesul celor doi si este implicata direct in investigatie, oferind ajutor neconditionat celor ce ancheteaza cazul. Si aici se incheie oferta de declaratii a celor de la compania de automobile.

 

Avand in vedere gradul foarte mare de acoperire media pe care il are evenimentul, este intriganta lipsa declaratiilor a celor de la Porsche. Mass media nu a intarziat sa formuleze numeroase afirmatii conform carora masina ar fi avut o defectiune sau ca tipul respectiv de automobil reprezinta un pericol pe roti, fiind construit cu zero control al stabilitatii. Totodata, numeroase voci au vorbit despre experienta indelungata a soferului Roger Rodas, capitanul propriei sale echipe de curse, eliminand intr-o anumita masura eroarea umana, ca principala cauza a accidentului.

 

Tragicul eveniment a adus in atentia publicului un alt accident, gasindu-se numeroase asemanari cu cazul Paul Walker. In 2005 a avut loc un alt accident in care a fost implicat un Carrera GT. Acesta s-a petrecut pe o pista de curse din California si s-a soldat cu moartea soferului si a pasagerului din dreapta. La momentul respectiv, compania nu a facut foarte multe declaratii. In urma procesului intentat de catre sotia pasagerului, expertii au ajuns la concluzia ca una dintre principalele cauze ale accidentului a fost construirea modelului fara control electronic al stabilitatii (PSM system).

 

Accidentul recent starneste interes pe de o parte datorita gravitatii acestuia, rezultand in decesul unui celebru actor hollywoodian si a prietenului sau, pe de alta parte dintr-o perspectiva comunicationala. Ca si in cazul accidentului din 2005, Porsche nu e foarte transparent in declaratii. Cantitatea redusa de informatii oficiale venite din partea lor ne face sa ne intrebam ce abordare au in astfel de situatii cu potential de criza. Comparand cu alte incidente de acelasi gen, spre exemplu cazul incendiului unui automobil Tesla din Octombrie 2013, Porsche nu da dovada de aceeasi deschidere. Minimeaza oare acestia impactul incidentului asupra imaginii companiei sau asteapta rezultatele oficiale ale expertizei tehnice?

 

Pana la clarificarea oficiala a situatiei, ne pastram interesul fata de derularea evenimentelor, urmarind declaratiile celor de la Porsche.

 

 

Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>